Voorzittersvergadering op 21 januari

Op 21 januari organiseert KWB Vlaams-Brabant en Brussel de voorzittersvergadering. Ook dit jaar nodigen we de voorzitter en/of trekker van de afdeling samen met hun partner uit.

Dit staat er op het programma:
19u30 welkomstdrank
19u45 lekker diner
20u30 uiteenzetting ‘Luister naar de tegenstem en haal zo het volle potentieel uit je groep’ (Ylva Berg)
21u30 dessert en napraten

Op deze avond ontvangen ook de winnaars van de projectenpot en activiteitensite hun prijs.

Praktisch:

  • GC De Kam (Beekstraat 172, 1970 Wezembeek-Oppem)
  • Inschrijven verplicht, ten laatste 15 januari, op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  (met vermelding van afdeling, namen van de deelnemers en of er een vegetarische maaltijd moet voorzien worden) of telefonisch bij Anja (0474/33.84.48), Pol (0479/33.97.77) of Kurt (0496/56.73.93).

 

Nieuwe distributeur voor Raak

Vanaf januari werken we voor de verspreiding van Raak niet langer samen met Getax, maar wel met BD myShopi. Dat houdt voor de pakketten enkele kleine wijzigingen in wat betreft aflevering, die ingaan vanaf editie februari:

  • Als je zelf niet thuis bent, zal er voortaan eerst worden aangebeld bij je buren om te kijken of zij het pakket in ontvangst kunnen nemen. Als dit zo is, krijg jij hier een melding van in je brievenbus. Het is dus raadzaam je buren te verwittigen dat dit zou kunnen gebeuren.
  • Ook je buren niet aanwezig? Dan zal je pakket in de dagen daarna een tweede keer bij je worden aangediend.

Opgelet: De leveringsvoorkeuren die je eerder had opgegeven voor Getax (bijvoorbeeld de levering onder de terrastafel of carport zetten) komen te vervallen. Binnen enkele maanden zal je je voorkeur opnieuw kunnen doorgeven; we brengen je hiervan tijdig op de hoogte.

De afleverdata wijzigen niet: je kan je pakketten verwachten tussen de 24e en 28e van de maand.

 

Ken je onze uitleendienst al?

Daarmee kan je een heleboel materialen voor een zacht prijsje bij ons lenen: van grote bakken Lego en gezelschapsspelenkoffers, tot tenten, vlaggenlijnen en Kubb-sets. Ontdek al het materiaal en reserveer het meteen op de nieuwe webpagina!

 

75 jaar kwb

In 2020 blaast kwb 75 kaarsjes uit. Daarom zullen we maandelijks op de kwb-site een verhaal uit de oude doos publiceren. Heb je zelf of met je afdeling een prachtig verhaal te vertellen, iets ontroerends of grappigs, en typisch kwb? Laat het weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , en dan nemen we contact met je op. Het eerste verhaal kan je nu al lezen.
Vanaf vrijdag 3 januari 2020 kan je op onze Facebookpagina ook iedere vrijdag een foto uit de oude doos bewonderen.

 

Maak een eigen affiche en bouw mee aan de Solidariteitsmuur van Welzijnszorg

Welzijnszorg bestaat dit jaar 50 jaar. Onder de slogan ‘Samen solidair tegen armoede’ wil het een campagne voeren die niemand onberoerd laat, en daaraan wil kwb als campagnepartner graag meehelpen. Toon dat je solidair bent tegen armoede en maak samen met je kwb-afdeling of in je eentje een solidariteitsaffiche. Hoe? Download de handleiding en doe inspiratie op.

Op zaterdag 30 mei 2020 sluit Welzijnszorg het feestjaar af met een PICKNICK SOLIDAIR in Leuven. Daar worden alle affiches op een grote solidariteitsmuur geplakt. Je hebt het begrepen, jij en jouw affiche zijn onmisbaar die dag.

 

50 euro gratis drukwerk voor je afdeling!

Je hoorde het hopelijk al: net als vorig jaar bieden we ook dit jaar een online editor aan, waarmee je het hele jaar door op een professionele en gebruiks- vriendelijke manier promokrantjes, drieluikfolder en A5-flyers kan aanmaken. Zo kan je je kwb-afdeling nog beter in de schijnwerpers zetten!

Als duwtje in de rug om ermee aan de slag te gaan, geeft kwb je een cadeautje: bij de papieren nieuwsbrief kreeg je een waardebon van 50 euro.
Je kan de bon eenmalig gebruiken tussen 1 januari 2020 en 31 december 2020. Je zorgt er dus best voor dat je bestelling minstens 50 euro bedraagt. Bovendien doe je er goed aan al je drukwerk samen te bestellen - zo spaar je een extra verzendkost uit!

Hoe gebruik je hem?
Na het afronden van je bestelling geef je in je winkelmandje de code in die je op je voucher vindt. Een grotere oplage besteld? Dan kan je het saldo vlot via online betaling afrekenen.

Op de programmasite vind je de link naar de online editor en de handleiding. Toch nog een vraag of probleempje? Je afdelingsondersteuner helpt je graag verder. Veel succes!

Delen

 

'Doos van Pandora' uitgebreid wegens succes!

Vanwege het grote aantal boekingen voor de De doos van Pandora zal er voor meer kisten worden gezorgd. Dit betekent dat er in de periodes die reeds volgeboekt waren enkele extra momenten vrijkomen. De aanvragen lopen echter vlot binnen, dus twijfel niet te lang en boek je dozen!

Delen

 

Voorzittersvergadering op 21 januari

Op 21 januari organiseren KWB Vlaams-Brabant en Brussel de voorzittersvergadering. We nodigen de voorzitter en/of trekker van de afdeling samen met hun partner uit.
Dit staat er op het programma:
19u30 welkomstdrank
19u45 lekker diner om jullie in de watten te leggen
20u30 uiteenzetting 'Luister naar de tegenstem en haal zo het volle potentieel uit je groep' (Ylva Berg)
21u30 dessert en napraten

Praktisch:

  • GC De Kam (Beekstraat 172, 1970 Wezembeek-Oppem)
  • Om voldoende drank en spijzen te voorzien is inschrijven verplicht, ten laatste op woensdag 15 januari, via mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (met vermelding van afdeling, de namen van de deelnemers en of er een vegetarische maaltijd moet voorzien worden) of telefonisch bij Anja (0474/33.84.48), Pol (0479/33.97.77) of Kurt (0496/56.73.93).
    Prijs: 5 euro, partner gratis!

Delen

 

Promotiematerialen activiteitenaanbod 2020

Jullie activiteiten bij een breed publiek bekend maken, daar helpen wij je graag bij. Daarom vind je op de programmawebsite bij elke activiteit uit het programma-aanbod voor 2020 een icoon, een Facebook- en emailbanner, een modelpersbericht en bij sommige ook een filmpje dat we op aanvraag personaliseren met de gegevens van jullie activiteit. Handig, toch?

Delen

 

Nieuwe vlaggen en banners beschikbaar!

Is jullie oude kwb-vlag aan vernieuwing toe? En wil je kwb ook op een mooie manier in de kijker plaatsen met een gloednieuwe banner, die je makkelijk aan een dranghekken kan bevestigen?
Goed nieuws, want er is een nieuwe stock beschikbaar op de webshop. Voor een nieuwe vlag (150 cm x 100 cm) met kwb-logo betaal je 15 euro; een nieuwe banner (220 cm x 75 cm) in winddoorlatend mesh en voorzien van ringen (om de 30 cm) heb je voor 25 euro. Surf snel naar de webshop!

Delen

 

Korpus en verzekeringen

We krijgen regelmatig de vraag wanneer een activiteit in Korpus ingevoerd moet worden om in orde te zijn met de ledenverzekering. Het antwoord: zo snel mogelijk (zodra jullie jaarprogramma opgesteld is), en ten laatste drie dagen voor de activiteit plaatsvindt. Bij een ongeval wordt steeds gecontroleerd in Korpus of er wel degelijk een activiteit gepland stond in je afdeling. Opgelet: daarmee is de verzekering in orde voor kwb-leden, bij activiteiten die onder de polis vallen. Voor niet-leden en sportieve activiteiten moet je steeds een aparte éénmalige verzekering afsluiten.

Delen

 

Noteer deze data alvast in je agenda

  • 5 januari 2020: Driekoningentocht te Sint-Joost-ten-Node
  • 21 januari 2020: voorzittersvergadering in GC De Kam (Wezenbeek-Oppem)
  • 5 juni 2020: Smaakmakers 2021 in OC Merselborre (Vlezenbeek)

Delen

 

Kwb start to Bike zoekt tweedehandsfietsen


 De nieuwe Brusselse afdeling kwb start to Bike verzamelt fietsen, om er Brusselaars gratis mee te leren fietsen. We brengen de tweewielers terug in omloop en geven de deelnemers aan de cursus de kans om de fiets over te kopen, aan het tarief van de herstellingskost.

Kwb start to Bike werkt ook samen met de Fietsbieb van beweging.net: vanaf september kan je al op drie locaties terecht om een fietsje te huren voor 20 euro per jaar. De fietsbieb wordt door vrijwilligers opengehouden in Anderlecht, Molenbeek en St-Agatha-Berchem. Nadien breidt het project nog uit: in Brussel én in Vlaams-Brabant.

Wie graag mee helpt aan een van deze initiatieven kan zijn fiets(je) wegschenken. We komen het ophalen of je kan het meegeven met iemand die naar Brussel rijdt. Meer info bij Pol Arnauts (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0479/33.97.77).

Delen