kwb-bijdragevernieuwing

De tijd van de bijdragevernieuwing is (bijna) terug aangebroken. Misschien kan je nog wel wat tips of hulp gebruiken. Hieronder vind je een voorbeeldbrief, die je zelf kan aanpassen en vervolgens aan je leden te bezorgen, en ook standaardtekstjes voor je website, Facebookpagina … waarmee je uiteraard volledig je eigen ding kan doen. Daarnaast is er ook een gespreksfiche, met enkele goede redenen om kwb-lid te zijn én te blijven op een rijtje. Handig als geheugensteuntje wanneer je twijfelaars of nieuwe leden wil overtuigen!
Tot slot kan je hieronder ook de brochure, die je samen met de zending van september kreeg, nog eens digitaal nalezen.

1. Brochure

In de brochure lees je alles over de financiële en administratieve kant van de bijdragevernieuwing, de vernieuwde verzekering, Korpus én de troeven van kwb die je kan uitspelen. Tot slot geven we je ook nog wat tips rond communicatie en de praktische aanpak van de inning.

Download de brochure

2. Gespreksfiche

Blijkt bij een huisbezoek of telefoontje dat een lid nog een duwtje in de rug nodig heeft om zich opnieuw aan te sluiten? Met de gespreksfiche heb je alle troeven van kwb-lid zijn op zak!

Download de gespreksfiche.

3. Modelbrieven

Wie zijn leden graag een brief wil sturen, zetten we alvast op de goede weg met onze aanpasbare voorbeeldbrieven. Daarin vind je een enthousiasmerende boodschap, aangevuld met eigen info die je aan de hand van een formulier kan ingeven. Er zijn drie versies:

  • eentje met de contactgegevens en het rekeningnummer van je afdeling
  • eentje met een eigen boodschap, en de contactgegevens en het rekeningnummer van je afdeling
  • eentje met lege ruimte om na het printen een voorstel (dag en uur) voor een huisbezoek te noteren, en met de contactgegevens van je afdeling

Na het invullen kan je de brief downloaden en printen.

Kies je modelbrief

4. Modeltekstjes voor publicaties

Je leden informeren dat ze hun kwb-lidmaatschap moeten vernieuwen, doe je best via verschillende communicatiekanalen. Want op hoe meer plaatsen je een boodschap verspreidt, des te groter de kans dat ze opgepikt wordt. Voor de meest voorkomende kanalen vind je hieronder een kant-en-klaar tekstje, dat je uiteraard naar believen mag aanpassen.

Voor jullie drukwerk (vb. jullie afdelingsblaadje)

Jullie eigen krantje of blaadje is wellicht een van de beste manieren om je leden te bereiken. Het is dus een goed idee om in de volgende editie ervan iets te vertellen over de hernieuwing van het lidmaatschap, en de voordelen van kwb-lid zijn.
Tip: zet er een leuke, dynamische foto van een vorige activiteit bij. Soms zeggen beelden écht meer dan woorden.

Download hier de tekst!

Voor jullie website

Ook op je website is het goed iets te vermelden over de ledenbijdrage, en waarom het hernieuwen ervan een goed idee is.
Tip: zet op het einde van de tekst een link naar de kalender met (enkele van) jullie komende activiteiten. Wie weet krijgen je leden al meteen ergens zin in, en is dat het ultieme extra duwtje in de rug!

Download hier de tekst!

Voor jullie Facebookpagina

Breng je leden via je Facebookpagina op de hoogte van de bijdragevernieuwing met een korte maar enthousiasmerende boodschap.
Tip: wist je dat je een Facebook-bericht kan ‘pinnen’ en er zo voor zorgen dat het zo lang jij wilt bovenaan je pagina blijft staan? Publiceer een bericht, klik op de drie bolletjes die rechts boven in je berichtkader staan, en selecteer ‘Vastzetten aan bovenkant van pagina’. Om dit ongedaan te maken, klik je op de drie bolletjes en ‘Losmaken van bovenkant van pagina’.
Extra tip: zet ook hier zeker een foto bij!

Download hier de tekst!

Voor een mailtje naar jullie leden

Wil je het wat persoonlijk aanpakken, zonder te moeten bellen of op huisbezoek gaan? Stuur je leden een mailtje om ze te vertellen over de inning van de ledenbijdrage. Je kan hen tegelijk uitnodigen voor de eerste activiteiten die in 2023 gepland staan.

Download hier de tekst!