← Terug naar overzicht

Challenge 3: de bril-drill

Hou de beweging erin met de bril–drill. Moet je naar het toilet? Ga dan zitten zonder dat je de toiletbril raakt, en hou dat minstens 30 seconden vol. Of misschien toch maar eerst even naar het toilet gaan, doorspoelen en dan de bril-drill proberen … Slaag jij erin om hem 30 seconden vol te houden?

De leukste/origineelste of sportiefste inzending (foto of filmpje) kan rekenen op een unieke prijs van kwb in beweging. Mail je inzending naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

bril-drill

Wist-je-datje van de week: bewegen volgens de TRS aanpak van kwb

Wetenschappers roepen op om te blijven bewegen en sporten in deze corona-tijden. Maar als je pas begint te sporten, of intensief en langdurig sport, komt je immuniteit onder druk te staan.
Met de TRS-aanpak blijf je gezond bewegen:

  1. Traag op gang
  2. Rustig aan
  3. Sporten maar

Ben je iemand die eerder weinig beweegt? Begin dan heel geleidelijk aan en bouw langzaam op. Begin met wandelen. Probeer als dat goed gaat af en toe 100 meter rustig te joggen. Ook op de fiets, hometrainer of loopband kun je je inspanning langzaam opbouwen. Voor beginners is het de eerste weken aan te raden na elke dag sport een dag rust te nemen.
Ben je normaal iemand die matig sport ? Ook voor jou is het van belang dat je het nu kalm aan doet. Probeer elke dag een half uurtje te bewegen, maar ga je inspanningsniveau niet plots opdrijven. Put jezelf niet uit, en zorg dat je niet buiten adem raakt.

Doorgelinkt

Een gezonde mix van zitten, staan en bewegen doet wonderen voor je gezondheid. Meer bewegen en minder stilzitten is makkelijker dan je denkt, want je kan bijna elke gelegenheid aangrijpen om de benen te strekken. Ontdek enkele eenvoudige tips!
En op de Facebookpagina van onze sportdienst vind je wekelijks nieuwe instructiefilmpjes voor leuke work-outs met je kind(eren).

← Terug naar overzicht