← Terug naar overzicht

Challenge 2: PLANK je fit

De plank is een bewegingsoefening waar je geen toestellen voor nodig hebt: je eigen lichaamsgewicht is voldoende.
Voor de basisplank ga je eerst op je buik liggen, met je ellebogen onder je schouders en je tenen tegen de vloer. Vervolgens druk je je lichaam op, zodat je een zo recht mogelijke plank vormt.

Je houding is het allerbelangrijkste tijdens de plank! Je rug mag niet bol of hol zijn, en je benen blijven best zo recht mogelijk. Net omdat het zoveel inspanning kost om je lichaam zo recht als een plank te houden, is de oefening effectief.

Slaag jij erin om binnen de week 1 minuut te ‘planken’? De leukste, origineelste of sportiefste inzending (foto of filmpje) kan rekenen op een unieke prijs van kwb in beweging. Mail je inzending naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. !

Wist-je-datje van de week: 9 manieren om thuis calorieën te verbranden.

Lijkt het bij jullie ook alsof jullie sinds corona in het land is hapje per hapje bijkomen? Dan hebben we goed nieuws, want ook ín je kot kan je aan de lopende band calorieën verbranden, met simpele huishoudelijke taakjes.

Doorgelinkt

Samen met heel wat partners lanceerde Sporza www.blijfsporten.be. Je vindt er heel wat leuke en nuttige info over hoe (niet) te sporten in deze corona-tijden.

https://sporza.be/nl/2020/03/24/hans-van-alphen-verzint-workout-voor-jou-en-je-kind-dan-breken-ze-uw-kot-minder-af~1585043076632/

← Terug naar overzicht