Update brochure

Veilige activiteiten

 

Sinds kort mag je als afdeling weer activiteiten organiseren. Hoe je dat coronaproof aanpakt, lees je in onze nieuwe brochure. Daarin staan alle richtlijnen op een rijtje, en krijg je concrete tips.

meer

Voor de zomer

Fotozoektochten

 

Met meer dan 100 zoektochten in Vlaanderen en Brussel lokken de kwb-afdelingen leden en buurtbewoners uit hun kot voor veilig zomeramusement. Ontdek alle tochten, of zet er zelf eentje op poten!

meer


nu in de kijker

Smaakmakers digitaal

Ontdek de nieuwe activiteiten

meer

Smaakmakers gaat digitaal

Krijg 20% korting op de volledige e5-collectie

Corona en kwb

dit moet je weten

meer

Corona en kwb

Kwb verveelt nooit!

We geven je dagelijks inspiratie!

meer

Kwb verveelt nooit!

Wieg

Dit verhaal toont hoe kwb doet smaken naar meer.

meer

Wieg

Raak juni

online beschikbaar

meer

Raak juni online beschikbaar

Kwb 1000 - eindrapport

Het eindrapport van 'kwb 1000'

meer

Download het eindrapport

75 jaar kwb

Een verhaal uit de oude doos.

meer

75 jaar kwb

Lid worden

Lid worden van kwb

meer

Word kwb-lid!

Een nee heb je al, een ja kun je krijgen!

Voorwoord Raak september

Waarom wordt iemand lid van een vereniging? Meestal niet alleen omwille van de grote theorieën, uitzichten en manier van werken. Boeiende activiteiten, nieuwe contacten met vrienden, kansen om aan recreatiesport te doen, het gevoel ergens bij te horen, ... dát zijn de redenen om de stap te zetten. En als geen ander weten jullie … kwb biedt dit alles!

Er werd de laatste jaren veel onderzoek gedaan over het verenigingsleven. Trendwatcher Herman Koning stelt dat mensen die actief zijn in het verenigingsleven optimistischer zijn en (gemiddeld 7,5 jaar) langer leven dan andere mensen. Professor Elchardus kwam tot de vaststelling dat wie lid is van een vereniging gemiddeld gelukkiger is. En als het dan over kwb in het bijzonder moet gaan: uit HIVA-onderzoek blijkt dat mensen de verbondenheid die ze voelen in kwb bijzonder appreciëren. Allemaal voordelen dus!

Maar als mensen ons, onze ideeën of onze activiteiten niet kennen, hoe kun je dan verwachten dat ze ons omarmen? Als je iets wilt verkopen - of het nu een stofzuiger of een lidkaart van kwb is - mag je niet blijven hangen bij je vertrouwde “klanten”. Je moet op zoek gaan naar vers bloed. Daarom lanceren we nu een nieuwe campagne: “WelKOM bij kwb - leden zoeken leden”.

Lees meer...